Dzień dobry, 
przesyłam Państwu formę zabawową zajęć korekcyjnych do samodzielnego wykonania w domu. Poprzez formę zabawy najlepiej jest pracować z dziećmi. Najważniejsze jest, aby do ćwiczeń tych powracać jak najczęściej i nie miały one formy nakazowej.

Ćwiczenia te mogą posłużyć Państwu, jako formę przerywnika podczas odrabiania lekcji i być chwilą wytchnienia dla Wszystkich.

Życzę wszystkim zdrowia i szybkiego powrotu do normalności.

https://youtu.be/2BQCcIjudZ8

Pozdrawiam
Dorota Stankiewicz

Płaskostopie to wada polegająca na obniżeniu się łuków wysklepiających stopę. W rezultacie przyjmuje ona nieprawidłową pozycję – przylega do podłoża całą swoją powierzchnią. Zlekceważenie schorzenia może prowadzić do wielu dolegliwości, takich jak problemy z poruszaniem się, czy utrzymaniem właściwej postawy ciała. Co robić, aby nie dopuścić do pogłębienia się deformacji i zapobiec skutkom ubocznym?  

Płaskostopie, czyli co?

Prawidłowo ukształtowana stopa nie dotyka podłoża w całości, a opiera się o nie trzema punktami. Dzięki odpowiedniej pracy mięśni i wiązadeł, jej kości przyjmują postać łuku, co zapewnia utrzymanie prawidłowej elastyczności podczas chodu. Płaskostopie natomiast ma miejsce wtedy, gdy sklepienia stopy się obniżają powodując, że staje się płaska.

Płaskostopie nazywane również “platfusem” lub “płaską stopą” może przebiegać w dwojaki sposób. Płaskostopie podłużne u dzieci i młodzieży jest wadą występującą najczęściej. Polega na widocznym zapadnięciu łuku podłużnego widzianego od przyśrodkowej strony stopy – cała stopa styka się z podłożem. Płaskostopie poprzeczne można zaobserwować wtedy, gdy łuk poprzeczny stopy ulega spłaszczeniu, a punkt podparcia jest przeniesiony z pierwszej kości śródstopia na kość drugą i trzecią. W efekcie dochodzi do rozejścia się kości śródstopia, a przednia część stopy staje się szersza.

Witam wszystkich zainteresowanych szachami a zwłaszcza uczniów ze świetlicy i starszych klas.

W szachy może grać każdy, kto ma chęć czegoś się nauczyć. W obecnych czasach nawet nie potrzeba kupować szachów, jeśli ma się dostęp do komputera i internetu. Jestem zwolenniczką tradycyjnych szachów i gry na żywo z drugą osobą, jednak często gram z komputerem lub online. Aplikacja szachowa w telefonie też się przydaje. Czekając na coś w kolejce lub w podróży można rozegrać małe partyjki i czas szybciej mijał.  Czasami dla relaksu zrobić jedną partię i dopiero potem zabrać się do innego zajęcia. I jeszcze jedno hasło zachęcające do szachowania: „ jeśli nie wiesz, co robić, to zagraj w szachy”.

       W czasie kwarantanny jesteśmy ograniczeni do gry z rodziną lub na komputerze, tablecie lub telefonie, jeśli ktoś ma taki sprzęt lub jeśli sprzęt jest chwilowo wolny od zajęć lekcyjnych?

Dobrze, jeśli w rodzinie jest ktoś, kto zna się na szachach i można razem poćwiczyć. Jednak wiele osób korzysta z dobrodziejstwa internetu, gdzie jest mnóstwo filmów, stron szachowych i innych informacji. Łatwo się w tym pogubić, więc podaję niżej kilka polecanych linków do nauki szachów, do treningu. Strony szachowe, które się podobają warto zapisać w zakładkach, wtedy łatwiej do nich wrócić.

Siódemka zdecydowała się wziąć udział w próbnym egzaminie ósmoklasisty.
Wszystkie materiały, w tym nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języka angielskiego, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej https://www.cke.gov.pl/, oraz na stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych OKE https://www.oke.poznan.pl/ w terminach:

- 30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski;
- 31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka;
- 1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – język angielski

      Centralna Komisja Egzaminacyjna proponuje, aby próbny egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony w warunkach zbliżonych do obowiązujących podczas właściwego egzaminu, tj. godzina rozpoczęcia i zakończenia pracy z arkuszem egzaminacyjnym, samodzielne rozwiązywanie zadań przez uczniów.
      Wskazane jest, aby uczniowie – po pobraniu materiałów ze strony CKE lub wybranej OKE – rozwiązali zadania w domu w takim czasie, jaki jest przeznaczony na wykonanie zadań na egzaminie, zapisując swoje rozwiązania w ustalonej przez szkołę formie, tj. korzystając z karty odpowiedzi, („zeszytu rozwiązań”), która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo)

Czas pracy z arkuszem

- język polski - 120 min tj. od godz. 9:00 – 11:00
- matematyka - 100 min tj. od godz. 9:00 – 10:40
- język angielski - 90 min tj. od godz. 9:00 – 10:30