„Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego”.

        Gmina Miasto Stargard realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 pn. „Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego”.

Celem projektu jest zapewnienie uczniom możliwości realizowania zdalnej nauki.

W ramach projektu zakupione zostało 18 tabletów i 22 laptopów z dostępem do internetu, które następnie przekazane zostały uczniom z 12 stargardzkich szkół podstawowych.

       Projekt jest odpowiedzią na obecną sytuację szkolnictwa, związaną z wprowadzeniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, spowodowanym zakażeniami koronawirusem. Wprowadzone nowe standardy prowadzenia zajęć edukacyjnych polegających na zdalnym nauczaniu, będą możliwe dzięki dostarczeniu uczniom sprzętu komputerowego zakupionego w ramach niniejszego projektu.

Budżet projektu: 99 786,21 zł

Kwota dofinansowania: 99 786,21 zł

Dzisiaj przedstawię Państwu parę podstawowych wiadomości o plecach okrągłych. Jest to bardzo częsta wada dzieci.

Plecy okrągłe to inaczej mówiąc kifoza. Wada ta polega na nadmiernym wysunięciu barków do przodu spowodowanym zazwyczaj siedzącym trybem życia oraz brakiem aktywności. Zazwyczaj współgra z zanikiem naturalnej lordozy, jednak nie jest to warunek konieczny.

Istotną rolę odgrywa w niej także rozwój poszczególnych grup mięśniowych, bowiem plecy okrągłe charakteryzują się rozciągniętymi i osłabionymi mięśniami górnej części pleców, a ściągniętymi i przykurczonymi mięśniami klatki piersiowej oraz prostymi brzucha. Wada ta jest bardzo częsta wśród młodych nieaktywnych ludzi oraz dorosłych, którzy nie podjęli odpowiednich działań we wczesnych latach rozwoju kośćca. Jest ona możliwa do skorygowania praktycznie w każdym wieku, jednak najskuteczniejsze i najszybsze efekty daje gimnastyka w wieku wczesnoszkolnym lub późno-szkolnym.

W przesłanym linku znajdziecie Państwo parę ćwiczeń do wykonania w domu. https://youtu.be/H9Yl0iShmQ8

PAMIĘTAJ!!!
Lepsza aktywność fizyczna przez 15-20 minut dziennie, niż raz w tygodniu przez 2 godziny!

 

W razie pytań pozostaje do Państwa dyspozycji. Dorota Stankiewicz

Dzisiaj zaproponuję państwu parę ćwiczeń elongacyjnych oraz kształtujących postawę, które można przeprowadzić w domu.

Ćwiczenia elongacyjne - ćwiczenia czynne lub bierne, są ćwiczeniami rozciągającymi, przy których osoba ćwicząca poprzez przyjęcie odpowiedniej pozycji, wpływa na wydłużenie mięśni (tu: kręgosłupa) wzdłuż ich osi długiej. Zadaniem tego rodzaju ćwiczeń jest aktywizacja mięśni przykręgosłupowych, przykurczonych i o zmniejszonej sile mięśniowej. Elongacja kręgosłupa w przebiegu ćwiczeń antygrawitacyjnych wpływa na jego wydłużenie w osi długiej i zmniejszenie patologicznych krzywizn. Ćwiczenia te są wskazane praktycznie przy każdej wadzie lub błędzie postawy.

https://youtu.be/eiHGj8Tuo-I

Po ćwiczeniach bardzo dobrze będzie zrobić ćwiczenia rozciągające

https://youtu.be/vq_4SghsXUg

W razie pytań pozostaje do Państwa dyspozycji.

Dorota Stankiewicz